That is not dead which can eternal lie.

Näe, den här bloggen är nog inte riktigt död än. Har haft en lång välbehövlig semester utan allt för stora utsvävningar. På nördfronten intet nytt egentligen. Då jag nu åker bil till jobbet blir läsandet lidande och att samtidigt bara ge sig på tegelsten på tegelsten gör ju att det känns som att man läser samma bok i ett halvår. Läste ut China Miévilles Iron Council vilken jag upplevde som hans sämsta hittills. Inte direkt dålig men… Även om Miéville påstår att han inte bakar in så mycket politik (iallafall medvetet) i sina böcker så är den här proppfull med det. Samtidigt finns det ju väldigt mäktiga höjdpunkter då hans fantasi inte vet några gränser (en golem byggd av lik anyone?).
Efter den hoppade jag på den något mer lättläsliga October Skies av Alex Scarrow. Den  handlar om ett gäng mormonska nybyggare som fastnar i bergen då vintern kommer tidigt. Gillade ni filmen Ravenous så gillar ni nog den här, jag gjorde det iallafall.
Nu kämpar jag mig sakta men säkert genom A clash of kings, del två i George RR Martins mastodontserie A song of ice and fire. Gillade verkligen första delen A game of thrones och den här verkar bra den med. Framåt i tiden ligger China Miévilles ”Kraken” och Justin Cronins ”The Passage”.

När det kommer till spel försöker jag dra ner på det lite grand. Vet att det inte kommer finnas tid för att sitta och hänga framför datorn alltför mycket när nya familjemedlemmen anländer, så det är lika bra att försöka landa mjukt. Har kört igenom Bioshock 2 som egentligen bara var mer av det första spelet (fast fortfarande med schyst story och känsla), lite mer Left 4 Dead 2, testat på Minecraft (genial idé som nog behöver bearbetas lite mer) och slutligen en del Dragon Age: Origins. Det sistnämnda tröttnade jag faktiskt på innan jag kört klart, det var lite för enformigt helt enkelt. Det är väl egentligen bara ett spel jag verkligen ser fram emot och som jag tror mig hinna spela innan bäbisen kikat fram  och det är Fable 3. 50 år framåt i tiden jämfört med Fable 2, mer steampunk och så. Blir antagligen hur bra som helst.

Musikaliskt har det varit mycket. Pluggar musikteori på universitetet och det går väl lite så där. Det är en mycket högre nivå än på den musiklära jag läste förra terminen. Bandet har precis äntrat studion och jag ska göra mina lirpålägg på torsdag. Nervöst, men det ska nog gå bra.

Graviditeten fortskrider. Elin är trött men har klarat sig från spontana kaskadspyor. Vi är i vecka 13 nu har jag för mig, så nu börjar krabaten utveckla ett skelett. Coolt! 😀

Published in: on oktober 12, 2010 at 9:23 f m  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2010/10/12/that-is-not-dead-which-can-eternal-lie/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

