Några veckors sammanfattning.

Näe, det blir inte mycket skrivande här nu. Vad är det som händer då? Jag jobbar halvtid, och spenderar den andra halvan på att göra saker som jag tycker om. Det blir en del musik, en del spel, en del böcker, en del film, en del rollspel och en del umgänge.

På det musikaliska planet är det mest jag själv som sitter och spelar. Bandet har tagit en liten välbehövlig paus sen Danmarksspelningen. Varvar vevlira, moraharpa och säckpipa om vart annat. Det har även kommit ett tillskott i samlingen. För några dagar sedan ringde nämligen riksspelemansfarbrorn och hälsade att det fanns ett bockhorn om jag ville ha det. Det ville jag, så nån dag senare på serietecknarfarbrorns sons studentskiva fick jag det vackra hornet. Tydligen taget från en bock som levt ett rätt hårt liv. Det var (relativt) lättblåst och jag kan redan nu ta några toner. Elin och jag tog med våra horn (hon har ett kohorn som samma farbror gjort) till havet utanför Gävle och tutade. I bilen snurrar en skiva med vallmusik, vilket fick oss att fundera över hur många i vår ålder det kan vara som poppar vallmusik på bilstereon?

I bokväg har jag nyligen läst ut Kärlek och andra demoner av Gabriel Garcia Marquez. En del av det han skrivit ligger i genren Magisk realism som jag är barnsligt förtjust i efter att ha läst Carl-Johan Vallgren. Jag gillade även den här boken, exorcism, udda händelser och konstiga karaktärer. Tänka sig att även nobelpristagare kan få till det 🙂
Väl klar med den boken hoppade jag på en bok av min favoritförfattare China Miéville. Iron Council heter den och är än så länge väldigt spännande, har dock inte kommit så långt. Den utspelar sig i Bas-Lag, samma värld som Perdido Street Station och The Scar. Förståsigpåare brukar kalla genren han skriver i för The new weird, och det är väl egentligen inte helt fel. Världen befolkas av allsköns konstiga varelser, kaktusmänniskor, en intelligent fågelras, insektskvinnor och schysta monster.

Rollspelsfronten består av en jättekampanj till Drakar & Demoner Trudvang samt en kampanj till Warhammer 40K spelet Rogue Trader. Det är kul, men kan kännas som att det tar upp lite för mycket tid ibland. Sen blir det väl även en hel del Fallout 3 igen på datorn, stjäl alldeles för mycket tid det också.

Jag har även gjort slag i saken och skaffat mig ett nytt gymkort, den här gången även med spinning och jympa. Dags att ta tag i trivselkilona, igen. Har mitt första spinningpass idag, om jag inte överlever så får jag tacka för den tid som varit 🙂

Published in: on juni 15, 2010 at 7:20 f m  Kommentera  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2010/06/15/nagra-veckors-sammanfattning/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

