Herden

Hej hej hallå dagboken. Det är inte ofta jag skriver längre, nästan inte alls faktiskt.

Det har hänt en del sen sist. Vi har varit i Österrike, sett gamla stora hus, hämtat hem vevliran och träffat lite trevliga människor. Det roligaste med Österrike är dock följande (jag har inte kollat upp det ordentligt och har inga belägg utöver att vår couchsurfarhost berättade det):
I Österrike hade de en omröstning huruvida man skulle införa kärnkraft i landet. Österrike röstade ja. När kraftverket var färdigbyggt hade man en till omröstning om igångsättandet av nyss nämnda verk. Österrike röstade nej. Idag används anläggningen som pensionat för igelkottar. För bra för att vara sant? Kanske, men väldigt roligt ändå 🙂

Nu har jag varit hemma nån vecka. Vevliran beter sig ok, den har lite omställningsproblem i vårt torra klimat. Jag spenderar dagarna med att försöka studera för att sedan spela Mass Effect 2, kanske 2010års bästa spel.

Har läst ut The sad tale of the Brothers Grossbart. Gillade den mycket, mestadels för att det är den första bok jag läst som verkligen kännts som att den utspelar sig på medeltiden. Det är smutsigt, eländigt och huvudpersonerna är så otroligt osympatiska att det ibland blir för mycket. Det utspelar sig i ett Europa där de mytologiska medeltida monstren faktiskt fanns på riktigt. Hoppade genast på Engines of God, arkeologiskt sci-fiäfventyr, verkar helt ok.

Och så en sak till, som jag tidigare skrev så skriver jag inte så mycket här längre. Kanske är det dags att lägga ner? Kan vara så.

Published in: on mars 15, 2010 at 1:39 e m  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2010/03/15/herden/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Don’t lägg ner!!


Kommentera

