Inside out.

Cirkus Cirkörs föreställning igår var helt magisk. Blev sååå inspirerad att skapa själv, hoppas att det håller i sig tills jag får tid. Ikväll är det möte med Folkmusikföreningen och lite spel med styrelsen på samma gång.
Sista arbetsdagen den här veckan, underbart skönt. Har inte gjort nån djupdykning i musiketnologin på några dagar så jag är väldigt sugen på att plugga lite snart.

I och med att jag pluggar ett slags etnologi så drog jag mig till minnes att det fanns en film som handlade om just observation. Psalmer från köket heter den och jag hittade den på biblioteket i måndags. En bra liten film med Thomas Norström i rollen som Folke Nilsson, en observatör som sätts på att observera enslingen Isak. Beväpnad med ett papper, penna och en två meter hög observatörsstol tar han sig an uppgiften.

Ja ja, jobbe!

Published in: on februari 24, 2010 at 9:02 f m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2010/02/24/inside-out/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

