Ett tag sedan

Nu var det ett tag sen man skrev. Har börjat gå halvtid jobb, halvtid skola nu. Musiketnologin är lite klurig på sina ställen (är ju lite ringrostig när det gäller pluggandet) medan musikläran går lätt. Det känns bra iallafall, sovmorgnar till halv åtta, solljus (på mitt jobb finns inga fönster) och allmänt mys. Det känns som att jag är ledig när jag pluggar, det är i stort sett bara roligt.

I helgen var vi i Stockholm en heldag. Köpte Rogue Trader (sci-firollspel i Warhammer 40k världen), The Engines of God (xenoarkeologi igen) och In the balance (alternativhistoria där världsledarna under andra världskriget tvingas alliera sig mot en invaderande utomjordisk flotta).  Sen vidare till Comic Heaven där jag köpte Jenny Finn (Tack för den Zmeu!) och fick beröm av affärsinnehavaren för ett gott val 🙂
Vi träffade Katrin som bjöd på fika och sen drog vi vidare mot Rigoletto för att se Avatar 3D. Den sparkade min stjärt både en och två gånger. Visst var storyn full med klichéer, men det spelade ingen roll, jag sögs in totalt.
Efter ett något försenat tåg var vi hemma vid tvåtiden på natten.

Nu är det långvecka på jobbet (tre dagar!!!), sen är det frihet och studier igen. Underbart! Micke mår bra!

Published in: on februari 8, 2010 at 2:08 e m  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2010/02/08/ett-tag-sedan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hoppas att du gillar Jenny Finn (:

  2. Fan vad härligt att Micke mår bra, det här inlägget blev jag glad av, av nån anledning. 🙂

    • Tack Mija! Jag blir glad av att någon blir glad av att jag är glad 😀


Kommentera

