Pipkompis

En kompis har skaffat en Rauschpfeife, eller skränpipa som det heter. Testade att lira lite tillsammans med medeltidssäckpipan och det lät förvånansvärt bra. Hur kul som helst!

Sen testade jag och C onlineläget till Borderlands som verkade riktigt skoj det med. Svårighetsgraden steg beroende på antal deltagare och deras level. Rekommenderas!

Som sagt så slängde jag Revelation Space åt sidan och plockade upp Anubis Gates av Tim Powers (författaren till On stranger tides, boken som inspirerade spelmakarna till Monkey Island och nu också förlagan till den kommande Pirates of the Caribbeanrullen).  Egyptiska trollkarlar, ett monster som byter kropp, en grym clown och Lord Byron omprogrammerad för att mörda Kung George. Spännande!

Published in: on januari 13, 2010 at 9:06 f m  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2010/01/13/pipkompis/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hm, försökte läsa Anubis Gates en gång men kom aldrig riktigt in i den…men den låter ju så rolig, kanske ska ge den ett försök till.

  2. Läste typ 100 sidor i Grossbart men den var inte heller riktigt min grej…jag har alltid haft svårt att släsa böcker där jag inte ympatiserar alls med karaktärerna så det kanske går bättre för dig (:

    jag brukar köpa serier från play eller tfaw, men walking dead 2 fanns inte hos tfaw och var inte billig hos play så då vet jag tyvärr inte. Orkar man läsa serier på dataskärmen så finns ju walking dead att få tag på rätt lätt till datorn, men eftersom du har den första delen i pappersform så antar jag att du vill ha den andra i den formen också…

  3. haha, ”släsa” och ”ympatiserar”…jag skyller på att jag är väldigt trött i dag (:


Kommentera

