Jalla, jalla!

Gårdagen var lite av en icke-dag. Eller icke-dag låter ju inte så kul, det var en sån där dag som man inte kommer att komma ihåg. Handlade, tvagade mig, vi lagade kyckling i lergryta och tittade på Mumien 2 (som fortfarande inte var särskilt bra alls och varför ropar alla egyptier Jalla jalla hela tiden?). Fick en massa papper från Uppsala Universitet vilket känns pepp och hur bra som helst. Terminen börjar den 18:e, så det är inte så långt kvar nu. Visserligen kommer jag att jobba hela januari ut antagligen, men ändå.

Revelation Space, sci-firomanen jag nyss påbörjat kommer att hamna på hyllan outläst. Blev bara mer och mer irriterad på den. Precis som jag skrev i förra inlägget så bara kastades det in saker som man tydligen ska fatta på en gång, eller behöva läsa hundra sidor till för att få en förklaring på. Det hjälpte inte heller att det gjordes tidshopp på tio år hit och dit. Antingen är det jag som har noll läsförståelse eller så är den jävligt rörigt skriven, det spelar egentligen ingen roll, det får bli en senare läsuppgift. Ska nog kasta mig på China Miévilles Iron Council istället. Miéville är inte direkt lättläst heller, men det är inte rörigt och onödigt krångligt.

Published in: on januari 12, 2010 at 8:31 f m  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2010/01/12/jalla-jalla/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Så illa tyckte jag ändå inte att Revelation Space var.

    Apropå Sci-Fi: Har du läst Marstrilogin (red/green/blue mars?). Har läst första och ska börja på del två så fort jag är klar med terrorn (som efter en tredjedel ännu inte varit särskilt terrifying, men det kanske kommer).

    • HAr inte läst marstrilogin, inte hört talas om den, ska kolla upp.
      The Terror är väl inte så otäck direkt, men däremot fann jag den spännande, intressant och rätt köttig på sina ställen.

      • Jo just ja, det jag egentligen var på väg att säga var att de flesta begrepp i Revelation Space förr eller senare får sin förklaring. Tyckte att lite av charmen med den var att man kastades huvudstupa in i den världen. Sedan var den ändå inte tillräckligt bra för att jag ska fortsätta läsa resten av bokserien.


Kommentera

