Korrupta läkare vs. foliehattar

Igår tog jag sprutan. Har inte lyssnat nämnvärt på diskussionen angående om det är katastrof eller räddning att ta den. Läkarna är tydligen korrupta och foliehattarna påstår sig ha koll. För att citera Berglin (den gången gällde det Eu):  Det är lika jävla dumt att ta sprutan som att inte göra det.

Igår träffade jag Anders Norudde på stationen och fick ta emot Moraouden. Det är alltså ett instrument som muterat mellan en moraharpa och en oud, moraoud helt enkelt. Den har kroppen av en moraharpa, men halsen av en oud. Det är weird, men den låter brutalt, ungefär som en mentalt störd turk spelandes blues på medeltiden.

Det krånglar med min ansökan till högskolan. Det visade sig att de betyg jag skickat in inte dög. Samlade betygsdokument ger ej behörighet, det måste vara ett slutbetyg. Så jag måste höra av mig till gymnasiet igen, säga åt dem att skicka exakt samma betyg, men se till att det står ”Slutbetyg” istället för ”Samlat betygsdokument” längst upp på papperet. Jag blir less och trött.

Published in: on december 3, 2009 at 8:35 f m  Comments (2)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/12/03/korrupta-lakare-vs-foliehattar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Trist med betygskrångel, hoppas att det löser sig relativt smärtfritt…

  2. Foliehattarna har alltid rätt. De är lite som smurfar, men med folie. Det är ju oslagbart, typ.
    /foliehattwannabe


Kommentera

