Skäms

Nu är det skämsmusik på hög nivå! Kommer dock aldrig ALDRIG berätta vad jag lyssnar på just nu! 🙂

Då jag jag inte har några rep alls den här veckan p.g.a lite trista omständigheter så har jag inte så mycket att göra efter jobbet. Det är en lite ovan känsla, det här med att faktiskt ha tid att ha tråkigt. Dock finns det inget som dödar stress, för mig, som tristess. Igår gjorde jag inte många knop, läste 40-talet sidor i The Terror (fortfarande riktigt bra, skulle nog kunna uppfattas som långsam av andra läsare, men jag håller ju Jonathan Strange & Mr Norrell som den bästa boken någonsin, och den tycker typ alla är långsam).

Idag skickar jag in sista komplementen till högskoleansökan, fint som snus hä!

Published in: on november 26, 2009 at 8:57 f m  Comments (9)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/11/26/skams/trackback/

RSS feed for comments on this post.

9 kommentarerLämna en kommentar

  1. skämsmusik är rätt roligt i bland. själv lyssnar jag på thåström just nu, det skäms jag inte för (:

    • Thåström ska du inte skämmas för, inte alls. Lite rolig trivia här, min svågers kusin spelade i Peace, Love & Pitbulls och känner ”Pimme” som han kallas av de närmaste 🙂

      • Coolt! Min filmlärare på gymnasiet gjorde videon till Imperiets ”Märk hur vår skugga” och spelade dessutom i Tant Strul, tyvärr var han en helt värdelös lärare som fick mig att bli helt ointresserad av film i flera år efter åt…

  2. Inte kan det vara en gammal Kiss-LP som är konfiskerad?
    Själv skäms jag inte över att gilla Tom Jones.

    • Ha ha ha, näe, Kizzplattan (Animalize heter den för övrigt) skäms jag inte över 🙂

      Klart du inte skäms för Tom Jones, det är väl helt rätt att gilla honom i din ålder 😀 HA HA HA HA!

  3. Jo jag vill veta!!! Jag älskar folks skämsmusik! 🙂 Min musiksnobb till lillebror lyssnar alltid på typ Blink 182-liknande band när han dricker… Jättekonstigt. 🙂

    • Nej Mija, det är helt enkelt för pinsamt, om det kom ut skulle jag dö skämsdöden omedelbums!

  4. Och btw; ja, The Enchanted låter som något som du också skulle kunna gilla. På tal om serier med lite steampunk-vibbar: har du läst Mignolas och Nixeys Jenny Finn? Den är väldigt bra och snygg…

  5. Meh! Det är ju sånt där man aldrig får skriva. Jag kräver ett stort avslöjande! En musikchock! Annars förutsätter jag att du är helt såld på smurfhits. Just det, smurfhits!


Kommentera

