LCHF-rapport

Dags för en liten utvärdering av min kostomläggning. Har gått på LCHF i 67 dagar nu och resultatet är en mycket gladare mage samt en viktnedgång på 5kg. Jag kommer att köra vidare på det här, dock kanske inte lika strikt som tidigare, vill jag ha en påse godis nån gång i veckan så kan jag kosta på mig det. Viktnedgången har varit lite ojämn ibland, t.ex kg nummer 73 låg jag på i 32 dagar, medan andra bara tagit några dagar, kanske en vecka.

Beror nu viktnedgången på att jag stoppat i mig massor av fett eller att jag låtit bli fika, godis och skräpmat? Inte en aning, men det känns bra iallafall.

Published in: on november 12, 2009 at 10:02 f m  Comments (4)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/11/12/lchf-rapport/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. En får till och gratulera då, jag är fortfarande tveksam, jag har gett det två försök hithills men tröttnat då jag inte tycker att jag kan äta så mycket vegetariskt som jag vill, tips?

    • Linda: Nej, jag har nog inga tips. Lchf är inte kul mat helt enkelt. Jag har verkligen bitit ihop och då fungerar det men även jag känner att det är jävligt enahanda och inte särskilt roligt. Men hellre det än dålig mage och lovehandles överallt… :/

      Mija: Tidigare åt jag närmare GI, alltså mer fullkorn, grovt bröd och liknande, och min mage slog bakut titt som tätt. Likaså alla dessa fibrer man ska stoppa i sig gör samma sak. Jag har hela tiden haft tanken att inte köra LCHF resten av mitt liv utan att sakta fasa ut tillbaka mot GI-liknande, dock kommer jag inte att göra det än, och det kommer att ske väldigt långsamt och inte allt för långt då jag tydligen inte klarar av kolhydrater i för stor mängd (eller grov form).

      Och för min skull, sluta använd uttrycket ”Sunt förnuft”, jag är allergisk mot det. Sunt förnuft är som att mäta saker med tum och fot baserat på sin egen kropp, det är så individuellt att det inte går att använda. Det finns aldrig så många ”sunda förnuft” som när man jobbar bland industriarbetare och liknande människor, här är sunt förnuft saker såsom dödsstraff, sport och rasism. Tack för din omtanke förresten.

  2. Jag ville inte skriva nåt om hur mycket jag hatar LCHF för alla gör sina egna val här i livet.

    Men jag hatar verkligen LCHF.

    Jag tycker inte du ska fortsätta med fettet och bristen på kolhydrater. Och jag tycker inte heller att du ska äta allt det där fettet och ibland lite kolhydrater (typ godis) får då får du motsatt effekt, för fettet funkar om man inte äter kolhydrater men äter man både och blir det riktigt dåligt.

    Jag tycker istället du ska satsa på bra kolhydrater och bra fett. Alltså GI. Eller vanligt sunt förnuft om man heller kallar det så. För det är bättre och sundare i längden. Och säkerligen också bra för magen. 🙂

    MEN. I alla fall. Grattis till viktnedgången och bättre mage!

  3. OCH så borde du ändra länken till min blogg för nu är den nya även den en helt vanlig blogg. 🙂


Kommentera

