The basterds

Såg Inglorious Basterds i fredags. Både jag och Elin tyckte att den var helt fantastisk. Så otroligt spännande, oförutsägbar och helt respektlös. Den måste ni se om ni vill.
Vi har även hunnit med att springa lite på bland gamla böcker. På Myrorna hittade jag ”Attentatet i Pålsjö skog” (Alternativhistoria) av Hasse Alfredsson och ”Gråskägg” (Efter katastrofeni England) av Brian Aldiss, sen på antikvariatet lade jag vantarna på ”The Anubis Gates” av Tim Powers.
Håller fortfarande på med Ondvinter av Anders Björkelid. Får väl säga att jag inte är helt övertygad än, men den är rätt mysig med massor av snö och onda gubbar. Appropå snö börjar jag få allvarliga julcravings. Tror att det kan ha med chai-thet att göra, det luktar ju nästan glögg.

Batman: Arkham Asylum är fortfarande riktigt bra. Höll på att bli galen när jag fick spö av Bane om och om igen, men till slut löste det sig. Delar med Scarecrow är riktigt häftiga de med. Tror att Poison Ivy står på tur att få sig en knogmacka.

Idag blir det nog lite gym efter jobbet, sen skriva protokoll för folkmusikföreningen. Spännande.

Published in: on oktober 12, 2009 at 12:20 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/10/12/the-basterds/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

