Politik igen…

Sitter och funderar på politik här, och då blir man nedstämd. Läser en hel del kommentarer angående de stora tidningarnas artiklar och det slår mig hur illa det är. Allt är svart-vitt, antingen är man totalt höger eller så är man totalt vänster. Själv sympatiserar jag med vänster men tycker för den delen inte att precis allt som högersidan gör är skit, på samma sätt som jag inte tycker att allt vänsterblocket gör är bra. Är det bara jag? Samtidigt är alla så säkra på hur det kommer att bli om just deras block vinner. Vinner andra sidan går världen under och alla ska överge skutan innan det är försent. Är det bara jag som inte är helt säker på att jag har rätt? Jag tvivlar hela tiden, tänk om det faktiskt är så att den andra sidan har rätt? Jag tror inte det, men tänk om?

Tror jag ska sluta läsa folks politiska kommentarer, jag har nog att göra med mina egna…

Published in: on september 17, 2009 at 7:19 f m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/09/17/politik-igen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

