Bokar

Läsandet går sakta men säkert, som vanligt. Hinner med ungefär 45 minuter om dagen på bussen till och från jobbet plus kanske 15 minuter till innan det är dags att nanna kudden. Just nu är det fortfarande A game of thrones av George RR Martin som gäller och efter 350 sidor kan jag bara säga att den är riktigt bra. Jag brukar ha svårt att hålla koll på namn när de blir för många, men här går det bra trots att det är runt 15 pers att skilja åt. Kanske för att de är så utköttade (kommer inte på nåt bra ord här, så jag direktöversätter ”fleshed out”) och intressanta. Alla utmärker sig på nåt sätt och INGEN verkar vara vad det första intrycket utger dem för att vara. Älskar´t!

Efter Thrones blir det kanske lite mer Steampunk igen, Affinity Bridge av George Mann.

Published in: on september 4, 2009 at 7:31 f m  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/09/04/bokar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Äntligen läge för ett av mina favorituttryck: Vad var det jag sa!

  2. Tack för tipset om Alchemy of Stone, jag gillade hennes Secret history of Moscow så nu har jag beställt Alchemy också.

    Har du läst Ondvinter förresten?

  3. John: Men det där funkar ju inte, du kan ju inte komma med ett ”vad var det jag sa?” när jag inte sagt emot dig när du nämnt boken förr! Du får inte mota Olle i grind John, endast sakta leda honom fram!

  4. Jag tänker såhär. Du tyckte att GRR Martin är bra grejer… och jag har ju rekommenderat de bokarna till dig flera ggr tidigare eftersom jag hade på känn att du skulle gilla dem. Vad var det jag sa!


Kommentera

