15 böcker

Rules: Don’t take too long to think about it. Fifteen books you’ve read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes.

Stardust – Neil Gaiman
Jonathan Strange & Mr Norrell – Susanna Clarke
Perdido Street Station – China Miéville
Den vidunderliga kärlekens historia – Carl-Johan Vallgren
Låt den rätte komma in – John Ajvide Lindqvist
Gösta Berlings saga – Selma Lagerlöf
Vurt – Jeff Noon
Ofredsår – Peter Englund
Un Lun Dun – China Miéville igen
American Gods – Neil Gaiman igen
Kollektivt självmord – Arto Paasilinna
Min morbror trollkarlen – CS Lewis
Trollkarlen från Övärlden – Ursula LeGuin
Blixtsken – Dean R Koontz
Salems Lot – Stephen King

Det här var svårare än jag trodde. Tycker att alla som läser det här och läser böcker ska göra ett försök.

Published in: on augusti 11, 2009 at 7:54 f m  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/08/11/15-bocker/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Stardust – Neil Gaiman
    Den vidunderliga kärlekens historia – Carl-Johan Vallgren
    Låt den rätte komma in – John Ajvide Lindqvist
    Gösta Berlings saga – Selma Lagerlöf
    American Gods – Neil Gaiman igen
    Kollektivt självmord – Arto Paasilinna
    Min morbror trollkarlen – CS Lewis
    Trollkarlen från Övärlden – Ursula LeGuin

    …de här har jag läst utav dina böcker, om du får rekommendera en endaste utav de andra, vilken tycker du jag borde läsa?

  2. Man tackar 🙂
    Jag har faktiskt stått och tummat på Susanna Clarke redan, så då skall jag slå till.
    Sen var ju China Miéville en stilig karl så eftersom det är utsidan man går efter så får det kanske bli något av honom också 😉


Kommentera

