Knasterknäck

Gårdagen var mer än behaglig. Kom hem och landade efter jobbet, spelade lite pipa och lira, åkte sedan vidare till kolonin där jag satte mig att läsa Liffners ”Imago”. Den är rätt seg tyvärr, för det är lite Maria Gripe för vuxna vilket i min värld låter fantastiskt intressant.

Sen dyker Elin med anhang upp och vi går till Testeboån för att bada. 23 grader i vattnet enligt utsago. Vi simmar motströms i 45 minuter för att sedan kravla upp likt ett gäng blötdjur. A, M och M anländer och det är bara att sympatibada med dem också.

Jag gillar att dyka, så det gör jag. Simmar omkring längs bottnen och myser. Har koll, tror jag. Simmar framåt likt en utter, kastar ut armarna framför mig och tar nya kraftfulla simtag.
Enter STOR STEN.
Då man inte kan se mer än några dm i åvattnet hinner jag uppfatta den strax efter att det blivit för sent. Jag skickar ut vänster hand rakt i stenen.
Under vatten så förstärks alla ljud, så det lät ungefär *knasterknäck*.

Det gör bara ont när jag knyter näven, så det blir inget ilsket gubbhyttande på ett tag.  Det går dock bra att spela säckpipa (det första man kollar!).

Bara en vecka kvar till semester, och den veckan innehåller minst en ledig dag. Välbehövligt.

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/07/03/knasterknack/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

