Bok

Bokenkät

12 juni 2009

Senast köpta inbundna bok: Norrlands Akvavit, Torgny Lindgren
Senast köpta pocketbok: Perdido Street Station, China Miéville
Favoritgenre: Hmm, svårt att sätta fingret på. American-gothic-steampunk-skrönor?
Ultimata längden på en bok: Vill nog ha dem kring 450 sidor ungefär. Iochmed att jag alltid måste läsa ut en bok jag påbörjat kan en 800-sidors verka avskräckande.
Favoritbokhandel: play.com, sf-bokhandeln (fastän de är jäkligt dyra).
Favoritbibliotek: Gävle stadsbibliotek är det enda jag besöker.
Favoritplats att läsa (i hemmet): I soffan i vardagsrummet.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På bussen, varje dag, en halvtimme dit och en halvtimme hem.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Neil Gaiman, C-J Vallgren, John Ajvide Lindqvist, Philip Reeve och om nu China Miéville hade släppt nånting i inbundet format.
Bästa lässnackset: Äter inget när jag läser, dricker kaffe eller té ibland.
Bästa läsdrycken: Se ovan.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Bussmotor?
När på dygnet läser du helst? När jag får tid.
Bästa bakfylleläsningen: Då jag i stort sett aldrig dricker så blir det inte mycket av den varan. Och de få gånger jag är bakis vill jag inte läsa, då vill jag äta pizza och eventuellt bada i nån sjö istället.
Bästa kollektivtrafikläsningen: Jag läser ju allt på bussen, så jag får nog svara det. Allt.

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/06/12/bok/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

