En samling ord

Ibland när jag ser formuleringar och roliga ord så skriver jag ned dem i en fil i datorn. Där får de ligga och mogna och samtidigt lägga lite tidsrymd mellan sig och ursprunget så att ingen minns vart de läste det först och tycker att jag verkar något kunnig i mitt skrivande. Har inte plockat nåt från den filen på ett tag, men de är nog inte riktigt redo än.

Eller förresten, vi bjuder på ett ord. Det är ett ganska vanligt ord, kanske nästan ett Svensson-ord. Men det är inget ord jag vanligen använder och därför slänger vi in det nu. Plattityd. Det tåls att smaka på. Det är ett väldigt bra ord. Det går t.ex att tillämpa på 81% av allt innehåll i fikarastsdiskussioner på industriområden. Plattityd.

Published in: on maj 25, 2009 at 7:34 f m  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/05/25/en-samling-ord/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Plattityd. Det är ett sånt där ord jag vet vad det betyder tills jag verkligen funderar på vad det betyder. Då vet jag förstås inte. Ett lurigt ord, m.a.o.


Kommentera

