Invilad

Jag är motsatsen till utvilad. Det har varit fullt skägg sen jag tog helg i fredags. For till kära mor och visade upp djuren för vännerna A och S. A hittade lite murklor som gjorde honom förnöjd. Lammen var söta och pölungen likaså.
På lördagen spelades det KULT.
Söndagen börjades med att ta bilen till boulognern. Det är egentligen inte så långt dit, men jag hade med mig full medeltidsmundering samt tre instrument. Det visade sig att alla tagit bilen dit så jag fick parkera vid högskolan vilket gjorde att det nästan varit lika nära att gå hemifrån. Det var föreningarnas dag och jag hjälpte Gyllene Hjorten att göra lite reklam genom att veva och gnissla.
Senare på kvällen gjorde jag gubbe till DoD T, en bärsärks om inte ville slåss. Hade tänkt att se Star Trek på kvällen men ingen hade tid så jag planterade pumpor, städade och bakade bröd istället.
Perdido Street Station är fortfarande riktigt jävla bra. Läser en bok om idéhistoria vid sidan om.

Ikväll är det spelning med Galder för första gången på ett antal år. Vi har inte repat på flera veckor så det ska bli lite spännande att se hur det får. Publiken kommer att bestå av några tusen joggande damer. Jag har som teori att vi endast behöver ett 10 sekunder långt jävligt bra riff, för det borde inte ta längre tid för medeljoggaren att försvinna utom hörhåll, sen är det bara att upprepa i en timme.

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/05/18/invilad/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

