Kolonialism Pt. II

Igår köttade jag kolonins gräsmatta med en handjagare. Sen började det regna. Ungefär så kan man sammanfatta det. Vi hann iofs med att fika rätt mycket också. Vi funderar på någon sorts invigningsfest, men när och hur vet vi inte än.

Har fått hem en ny bok på posten, Idéhistoria från antiken. Tänkte jag skulle kolla upp ämnet lite grand, det verkar intressant och om jag skulle gå och bli arbetslös är det alltid bra att ha nån aning om vad man kanske kan tänkas läsa på högskolan i höst. Lite ovant att läsa sådana där böcker där varje mening är så fullsmockad med information att man måste läsa om stup i kvarten för att kolla så att man verkligen fick med allt.

Ryggen värker fortfarande, väldigt oroväckande. Mardrömmen vore om det skulle sätta stopp för vevlirespelandet. Har dock lite tricks jag ska testa på först, mer stretching och uppvärmning innan, kortare spelpass med fler pauser och införskaffandet av en ergonomisk stol. Hoppas att det hjälper.

Published in: on maj 11, 2009 at 9:06 f m  Comments (2)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/05/11/kolonialism-pt-ii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Men vafan. Först inser jag att du inte har ett facebook-konto. Sedan försöker jag skicka mail, men det funkar inte det heller. Vad har du för (elektronisk) adress nu för tiden? Du behöver ju inte posta den här, men skicka den till min gmail är du snäll.

  2. Nu lyckades jag gräva fram den. Jag är ju lite av en hacker *ehrm*


Kommentera

