Kolonialism

Vi har blivit kolonialister! Elin lade vantarna på en kolonilott igår. Den var inte så värst billig, men stugan var fin. Kan nog bli hur mysigt som helst.

Helgen har känts rätt lång för en gångs skull. Elins syster och pojkvän var och hälsade på. Vi åt massor och kikade på kasen i regementsparken. Dagen efter var vi åter i parken och grillade samt låg som as på filtar i solen. Kvällen användes till att erövra Skottland och reta påven tills han hotade med ett korståg mot mig.

På lördagen hoppade jag på ett tåg mot Uppsala för att hjälpa lillasyster med flytt. Hon bodde i en lägenhet två trappor upp utan hiss och flyttade till en lägenhet två trappor upp utan hiss. Blixa och Mayday hjälpte inte till, nej nej, inget barnarbete här inte, så PK vi kan vara. Man kunde kanske förvänta sig mer av dem, de är ju faktiskt över tre år… tillsammans.
Tog tåget hem på  kvällen, läste Perdido Street Station. Det är den sån där hjärtans bra bok som känns bra hela tiden. Läs China Miéville ungdomar!

På söndagen kikade vi på ovan nämnda kolonilott samt River Cottage. Slöt fred med Frankrike och riktade blicken mot Danmark istället.

Idag ska jag träffa R för lite Trudvangprat.

Published in: on maj 4, 2009 at 9:39 f m  Comments (8)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/05/04/kolonialism/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hm, försöker du bara dekonstruera språket a la postmodernism eller blir det ett hemligt meddelande av de feta bokstäverna? Anser du att det är värt tiden att försöka pussla med dem?

  2. K: Postmodernism vet jag inte ens vad det är (nåt som händer efter den moderna tiden? Alltså i framtiden? Science Fiction?) så det torde vara det senare alternativet. Och nej, det finns bättre saker du kan göra med din tid.

  3. Perdido Street Station är såå bra! Den läaser jag om titt som tätt.

    /karl

  4. Tycker att ditt dolda meddelande var lite motsägelsefullt.

  5. Jag flyttade faktiskt till en lägenhet som låg tre trappor upp utan hiss, inte två!

  6. John: Var det det egentligen?

    Lillasyster: Jag underdrev lite bara för att det inte skulle verka overkligt!

  7. Jag ska förresten skriva en liten uppsats om koloniträdgårdar.

  8. Mäh, där finns ju visst det hemliga koder!
    Sysselsatte min passresa mellan västerhaninge och
    älvsjö, min surfmobil gör nämligen väldans liten skillnad på normal o fet text.
    Eller så är jag särskilt trög på torsdagar.
    Du glömmer väl inte att komma på Abramis på wasteland imorgon??


Kommentera

