Påstuta

Har ju köpt mig en ny säckpipa. En medeltidspipa av Alban Faust. De första gångerna jag blåste i den blev det mest otrevliga tjut, men jag tänkte ”ja ja, jag är ju nybörjare…”. Sen har det fortsatt så och jag blev rädd att jag tagit mig vatten över huvudet. Orkade helt enkelt inte spela på den, blev mest yr. Men så igår så lossnade det. Happiness, nu låter den högt högt högt… och vackert.
Första låten jag tagit ut då? Star Wars theme så klart!
Ringde glad i hågen och berättade för Elin, och när jag nämnde Star Warsmelodin utbrast hon ”Jaha!” och nynnade på Imperial March. Som den nörd jag är rättade jag och sa att det inte var den låten jag lärt mig. ”Nähe… vad nynnade jag på då? Amerikanska nationalsången?”
Ibland kan man ha så rätt fast ändå så fel. Elin är fan bäst.

Published in: on mars 25, 2009 at 9:42 f m  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/03/25/pastuta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. När jag bodde i studentkollektiv på Istidsgatan så var det en tjej i lägenheten intill som brukade spela ledmotivet till SW på bastuba.

    En gång delade vi hiss (jag kände igen henne på bastuban hon hade med sig) och sa glatt ”Oh! Det är du som brukar spela ledmotivet till Star Wars”. Varpå hon direkt började ursäkta sig och verkade tycka att det var lite pinsamt att vi hört henne (bastuba i hyreshus… vad hade hon väntat sig?)

    …och sedan så hörde jag aldrig den bastuban igen.


Kommentera

