Hellsängrers!

Vi har fått snuskiga små kryp i lägenheten. Såna därna pälsängrar. Högst osympatiska kryp som äter upp folks kläder, man kan bli provocerad för mindre. Så nu måste vi röja ut allt och leta efter nästet, sen ska anticimex köra lite kemisk krigsföring.
Hann med att gymma lite igår också, nästan två veckor sen sist.
Idag åker Elin till varmare breddgrader (Mora) och jag blir gräsänkling eller vad det heter. Undras hur jag ska utnyttja tiden bäst? Dricka mjölk direkt ur paketet?

Published in: on mars 24, 2009 at 8:32 f m  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/03/24/hellsangrers/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. oj. Jag hade äran att få dem som inneboende i höstas. Greps av panik och visste inte vad jag skulle ta mig till, men upptäckte att de dels inte tyckte om att klättra och dels starkt ogillade allt med lite citruslukt.

    Tips: Tvätta kläderna på minst 60 grader i en halvtimme eller häng kallt i några dagar så fryser de ihjäl. Ha sedan alla yllekläder högt upp i garderoben, över enochenhalv meter och spreja lägenheten med något som luktar som apelsin eller citron (eller body shop bergamottolja som jag tog till i min desperation) lite varje kväll, eller lite då och då när oron faller på. Hade jättemånga boende här ett tag, åt stora hål i mina mångtaliga yllekläder men har sedan jag bergamottsprejade fått bort allihop! Inte ens ett skal finns längre att hitta. Tog två månader tror jag då de sakta men säkert dog ut, och nu har jag ju gått genom alla kläder till flytten och dom är verkligen borta.

    Jag visste iofs inte ens att de hade ett näste. Däremot hörde jag ryktesvägen att det är sjukt besvärligt att antisimexa sin lägenhet och att de är väldans resistenta, de små liven…

  2. stackare.
    vi drabbades av ohyran förra året.
    det var temejfan det jobbigaste jag varit med om.
    finns en liten flaska med något märkligt man kan köpa på nätet som man med gott mod kan pensla i vrår och fläktområden. hittar den inte nu. men återkommer med namnet så fort jag hittar den..

  3. jo, inte konstigt att de är resistenta när man håller på att bespruta dom utan att faktiskt lyckas utrota dom, de är som de resistenta bakterierna på sjukhusen…. :S

    Jag testa antisimex, hjälpte inte ett djäkla skvatt!! Där va de igen, springandes, ätandes som att de betala hyra på femstjärnigt hotell *ARG*

    Nu, städa jag inte ens, jag har bara ett ord: RÖDCEDER fan, va jag inte skulle vilja gå tillbacks till de dagarna innan rödcederföretaget dök upp.

    Jag skicka me en länk till dem. http://www.rodceder.se

    ps. tack för en sjyst blogg


Kommentera

