Den gyllene skjorteln

Helgen har varit god och händelserik. På fredagkvällen skrålades det AC/DC och Queenlåtar hemma hos S. Freddie och Brian sjunger höööögt! På lördagen hann jag påbörja en ny sololåt, lite såndärn djupskogsmedeltidsambient eller vad man nu ska kalla det. Sen bar det av mot bönanhållet. Har varit i kontakt med medlemmar ur lajvföreningen Gyllene Hjorten angående musiker. Kort sagt, de vill ha musik, vi vill spela. Erik och jag drog av några dängor och hortarna såg att det var gott. Vi drack kaffe, diskuterade Sorkar&Strängarmusik och nån liten topplista vi skulle lära oss.
Åkte hem och fortsatte fila på låten. Klippte och klistrade vilket resulterade i irriterande små knasterljud, la ifrån mig låten och läste lite Alchemy of Stone istället. Stackars Elin jobbar natt så jag sitter uppe sent och spelar Dawn of War 2 som den nörd jag är. (http://drommarnasberg.wordpress.com/2009/03/22/spa-pa-myten-om-den-introverta-och-ensamma-norden/)

Söndag: Kliver upp lite för tidigt. Drar på mig löpardojorna och joggar bort till tågmuséet och tillbaka. Jobbar vidare med låten och spelar om alla moraharpsslingor, hittar på en enkel stämma. Rollspelarna kommer förbi, vi spelar KULT och dricker alldeles för mycket kaffe. När de gått hem kan jag inte sitta still. Gör färdigt det sista på låten, slarvar, får göra om, lägger på fuskreverb på harpstämmorna som ett fett lager klägg på en morotskaka. Slänger upp den på myspace. Går och sover.

Idag: Jobb.

Published in: on mars 23, 2009 at 8:39 f m  Kommentera  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/03/23/den-gyllene-skjorteln/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

