Radio Gaga Pt. II

Ja just ja, jag ska få en halvtimme i lokalradion också. De har ett program som heter Musikskolan där en reporter ska testa på ett nytt weirdoinstrument varje vecka. Igår ringde de mig och ville testa vevlira. ”Så klart ni ska göra det!” utbrast jag i ett illa dolt euforiskt rus. Jag kämpar hårt för att sprida vevliran här i gävleborg. Hittills har det gått sådär. Det är fortfaraden bara jag som spelar. Det ryktas om en gammal groddalira som enligt sägnen ska ligga i en garderob nånstans.

Tisdag nästa vecka 10:30 nånting så blir det av. Sveriges Radio när det är som bäst.

Published in: on mars 12, 2009 at 9:07 f m  Comments (2)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/03/12/radio-gaga-pt-ii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jä! Sjukt kul. Synd att man inte får in kanalen här nere…

  2. Hördu, HiTech-tina, du är ju såååå -98. Här är lösningen på ditt (och mitt) problem: http://www.sr.se/Gavleborg/


Kommentera

