Det är jobbigt att man kan ha så mycket inspiration vid fel tidpunkt.

Hela veckan, varje dag vid ungefär kl. 10 har jag fått inspirationsanfall som bara måste ut. Tyvärr tillåter inte mitt jobb sådant beteende så jag får gott vänta tills jag kommit hem. Väl hemma är jag oftast för trött för att få ur mig nåt vettigt, därför har jag längtat och längtat till lördag kl.10 för att få utlopp. Utloppet uteblev. Satt där med cubase framför mig och fick endast fram en ensam dragspelsslinga. Funderade på att skriva på mina texter. Det blev inte ett stycke, mening eller ens ett ord.

Vi tittade på filmen Outlander. Det borde vi inte ha gjort och ingen annan för den delen heller. Det handlar om en rymdgubbe som störtar på jorden under den yngre medeltiden (eller vikingatiden som den är känd som i Sverige). Det är ju en intressant tanke iofs, hur stor är chansen att rymdgubbar ska störta här just i vår tidsålder? Iallafall, det är en dum film. Och visste ni att den norska flaggan uppfanns redan år 709? Den dyker upp vid flertalet tillfällen på en sköld. Även ”bar-mage-och-push-up” fanns redan då bland de välsminkade vikingakvinnorna.

Alla hjärtans dag då? Jodå, jag köpte rosor och choklad till fjällan och då det är första gången jag någonsin köpt den kombinationen till en dam ser jag mig inte som oorginell…

Published in: on februari 16, 2009 at 8:55 f m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/02/16/det-ar-jobbigt-att-man-kan-ha-sa-mycket-inspiration-vid-fel-tidpunkt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

