Lurad?

När jag väntade på gävletåget på Uppsala station i lördags blev jag påhoppad av en av de där telefonabbonemangsförsäljarna. Det visade sig att han jobbade för det företag som jag redan har som operatör. Killen kollade upp det abbonemang jag redan hade och sa att det var dåligt. Jag var på helspänn hela tiden, brukar oftast bara vifta undan liknande påhoppare och lägga så mycket avstånd mellan dem och mig som möjligt.
Den här gången var jag fast. Han presenterade det nya abbonemanget jag borde ha, som var både billigare och bättre på alla sätt och vis. Och så slängde han in en gratis ny telefon också (och jo, den var gratis, först försökte han kasta med en telefon ”för bara 100 spänn”… per månad fick jag dra ur honom.)
Har lusläst kontraktet några gånger och kan inte hitta minsta fel nånstans, såsom allt ser ut gör jag ett fett klipp, men kan inte släppa tanken på att jag blivit lurad. För det är väl det de gör, de där krämarna?

Till nåt annat: Skrivandet går smärtsamt långsamt, jag får dra varje kort mening ur mig med tång. Tycker att det ser rätt fint ut, men det är tvivel bakom varje adjektiv. Hur ska man våga släppa ifrån sig det här?

Hann med att träna igår och skjuta mutanter i fallout. Idag är det dans och fölsedasfika hos Onkel Ebeneezer.

Tror jag behöver semester…

Published in: on februari 10, 2009 at 9:58 f m  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/02/10/lurad/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Men Micke! Abonnemang stavas det!

    Ja det gör det ju absolut! Jag skäms å det grövsta. Kanske ska jag kräla lite i stoftet när jag kommer hem.


Kommentera

