Helgrapport #875

Här har det varit aktivt!

Fredag: Kommer hem, sover en halvtimme och hoppar sedan på tåget mot Uppsala. Möter Johan på stationen, äter pizza och går senare på Katalin för att se Carl-Johan Vallgren. Gillar´t. Musikaliskt är han inte bäst alls, men han är underhållande och inte ens den alkoholiserade haggan som gnäller högljutt drar ner stämningen. Får min bok signerad och som vanligt vet jag inte alls vad jag ska säga till min idol. Får fram nåt om att jag gillar (kan ha sagt ”älskar” t.o.m) hans böcker. Han frågar om jag skrattat något på de hundra sidor jag hunnit läsa redan. Jag stakar mig och minns inte riktigt om jag gjort det, men säger ”jo” för att verka sympatisk.
Vi avslutar kvällen med att se på den totalt värdelösa varulvsrullen Cursed.

Lördag: Vi löser melodikrysset och sen far jag hem. Träffar nya spelledaren R och gör Kultgubbe i 4 timmar. Det blev en judisk förfalskare som spelar klarinett och dabbles in the black arts.
Drar sedan till E och H för filmkväll, vi ser Wanted som är så over the top att den blir bra.

Söndag: Repar med Galder för första gången på 4 år. Det var roligt men vi vet nog inte riktigt vart det bär hän än. På kvällen, konsert med Ian Carr och Niklas Roswall. Väldigt få betalande och det var ju lite ledsamt.

På skrivarfronten så går det sakta med säkert framåt. En tågberättelse börjar ta form och blir den första att publiceras tror jag. Diskuterade mitt skrivande med Johan och kom fram till att jag är  som en idoldeltagare som ska ställa sig inför juryn. Min mamma har sagt att jag skriver bra, men det är också allt. Mammor har ju en tendens att vara jäviga mot sina favoritsöner. Jag kanske kanske totalt värdo!

Har fått några utmaningar också och jag ska besvara dem när jag hinner, jag gillar´t!

Published in: on februari 9, 2009 at 10:48 f m  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/02/09/helgrapport-875/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Det låter bra det där med att du har börjat, man skall utmana sig själv en smula då och då.
    Skicka dina texter till Sveriges Radio, de har något program som är riktigt bra där folk får läsa sina egna texter…nu har jag bara glömt vad det heter, ‘mitt p3’ kanske???

    Ett måste att lyssna på för sveriges alla lokförare 😉


Kommentera

