Folk vill figurera.

Folk vill figurera, det tycker jag är kul! Behöver dock några fler genrer att testa på, så kom med förslag om ni har några.

Igår vankades det finkrubb. Käraste Elin och jag lagade till älgfilén från kalven vi fick för några dagar sedan. Klyftpotatis, ruccolasallad (en liten fotnot här, visste ni att ruccolasalladen funnits väldigt länge i Sverige, men den var inte så populär under sitt gamla namn Senapskål, så då byttes namnet ut och vips så ville alla vara kontinentala och äta den italienska ruccolan), burn-ass-sås och avocado, hjortroncider och efter det kladdkaka till efterrätt. Jag blev så där jobbigt mätt, men för att citera en god vän; ”Man mår aldrig så bra, som när man ätit så mycket att man mår dåligt”.

Idag ska det tvättas, några skadedjur har visat sina fyla trynen och skall bekämpas med hett vatten. Inge rolit de ellä, en massa kånkande i våra tre trappor utan hiss.

Jaja, kram på´rä!

Published in: on februari 5, 2009 at 8:56 f m  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/02/05/folk-vill-figurera/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. ”… och skall bekämpas med hett vatten. Inge rolit de ellä, en massa kånkande i våra tre trappor utan hiss.”

    ???
    Dags att dra in varmvatten till lägenheten?

    Genre vet det sjutton, men prova att skriv om mig en dag, genom mina ögon i ‘jag’ form.
    Känner jag dig rätt så blir det roligt vilket som 😉

    Eller använd mina bilder (tex ”Januarihelvetet” i bloggen) och ass-osiera fritt?

  2. Mmmmm, tack lille vän :))
    När jag är 87 har jag levt ett rikt liv och ångrar inget…
    -Now, get to work!!!


Kommentera

