kött

Pappsen kom förbi med en halv älg. Älgar är ekologiska, vilket är fina fisken (älgen) i vår värld. Har packat hela frysen full med köttfärs, innanlår och alla andra byggstenar ur älganatomin. Samtidigt har min syster och hennes pojkvän varit påbesök. De är veganer. Sammanstötningarna uteblev.

Nu håller vi på att koka buljong på diverse överblivna delar och för att begränsa lukten så hämtade vi en gammal dörr som stått i förrådet så länge jag bott här. Den passade inte riktigt alls. Gick inte att stänga, men det blev mysigt ändå. Ska ta fram stora slipen när jag har ork och dona till den så att den fyller sin funktion.

Gårdagen var hur bra som helst. John of Umeå and Johan of Uppsala gjorde en visit och vi pratade om film, böcker, serier och rollspel. Som sig bör. Vi ses nog om ett år igen för att prata om samma sak.
På kvällningen var det kalas hos Alex. Åt tårta och chips, pratade om film, böcker, serier och rollspel. Det var schyst!

I övrigt är jag lite trött och imorgon är det jobb igen. Känns sådär.

Published in: on februari 1, 2009 at 7:36 e m  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/02/01/kott/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Vill du hänga med på å lyssna på Vallgren på fredag i Uppsala? Enligt ticnet: ”Tillsammans med en pianist ger han en avskalad och intim konsert där låtar från hans tio år som skrivartist vävs samman med stoff från hans nya roman.” (Det är oklart vad de menar med ”skrivartist”.) Jag vet att alla säger han är lika dålig musiker som han är bra författare men jag måste helt enkelt ge honom en chans! Messa om du är på.

  2. Vilken halva av älgen fick ni då? Fick ni frammen kan du ju sätta upp hornen ovanför dörren? Kanske kan man trä mulen över en sån där gummituta så har ni er en ekologisk dörrklocka också?

    …fick ni baken…såvahettere, ehh?! Ja!!!!

  3. Johan: Du är messad!

    Linda: Hmm, jag tror vi fick insidan faktiskt 🙂 Nu har jag ju redan ett rejält älghorn sen tidigare (pappa fick inte ha det hemma så då fick jag det istället). Den ekologiska älgtutan vore ju kanon, dock så har jag lite för många vegan/vegetarianvänner som nog skulle lägga in både en och två protester.
    Hur går det med bilderna förresten? Vi räknar kallt med att vara vackrare än någonsin på dem!


Kommentera

