Also spracht der alkis

Jag har börjat igen. Träna, lyfta vikter, hoppas på en mer välmejslad kropp och välmående sinne. Det här är tredje gången jag börjar och det här är tredje gången jag tar i för mycket första gången och slår ut mig själv. Som tur är kommer min träningsvärk först två dagar efter, så det krockade inte med lördagens aktiviteter. Igår utstötte jag dock ”uuuuuhhh” och ”nnnnnnnnn” vid minsta rörelse. Tacka gudarna för stillasittande sysslor (läs Fallout 3).

Gävle folkmusikförening höll spelmansstämma i lördags och då jag sitter i styrelsen var jag lite nervös för allt som kunde gå fel. Men det gjorde ju inte det. Folk kom på kurserna, många ville spela på scenen och några spontana buskspel uppstod i vråerna. Jag och kompis E klev upp på scenen och rev av ett gäng låtar. Vid senaste reptillfälle lät de rätt vilsna och osäkra, men väl i rampljuset fixade vi dem. Enda smolket var väl en alkis som parkerat sig på första raden och krävde uppmärksamhet och Led Zeppelinlåtar.

And now for something completely different.
Har läst ut boken av Andy McNab och kan väl sammanfatta den med ett rungande Jaha och sedan gå vidare. Väntar på Th Graveyard Book av Neil Gaiman fortfarande så efter en liten genomgång av HögaHögenAvOlästaBöckerIHyllan™  hittade jag Naiv.Super. av den där Loe och då den är rätt tunn kastar jag in den i läsandet.

Förresten, tackar för alla resförslag! Fortsätt att skicka in om ni orkar. Just nu ligger Madeira på topp.

Published in: on januari 19, 2009 at 8:34 f m  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2009/01/19/also-spracht-der-alkis/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Wohoo!

  2. du kommer inte att bli besviken på graveyard book. is good sheet.


Kommentera

