Doften av gammal svettig egyptier är nu borta.

Hej och välkomna.

Det har varit jul, jul, strålande jul. Spenderade den i Torsång med min käresta och hennes familj. Åt mängder mat, myste över att det faktiskt fanns en hel del snö och kyla samt öppnade julklappar.
Fick en kaffebryggare, vilket passar väldigt bra då det på senaste tiden framkommit att min gamla luktade svettig egyptier. Fick även boken ”Var är min syster” av Sven Nordkvist, och den är nog det finaste jag läst sen jag konfirmerades.

Stannade till i fredags och åkte sedan hem för stundande bandaktiviteter. Lördagen hade bokats upp för photoshoot med fotograf som har koll (Linda Helsing). Det var riktigt skoj och bilderna blev nog (förhoppningsvis) bra. Hittade flera bra ställen att fota på, bl.a framför gävlebockens fortfarande pyrande förkolnade träskelett. Medan vi stod och posade där dök en av lokaltidningarna upp och undrade vad vi höll på med. De fotade oss de med, men det blev nog inget i tidningen verkar det som. Mer om bocken senare.
När fotandet var klart drog vi hem till E för att börja spela in sångerska V:s nya material, så nu har vi en hel del att jobba med. Fick låna hem min gamla vevlira för renovering också, kärt återseende har många namn.

Bocken ja, Gävle är i chock. Hur kunde det hända? Hur kan man vara så hjärtlös? Och tänker någon på barnen? De små stackars barnen!?
Åsikten verkar vara att folk reser från hela riket att titta på den. Yeah right! Och om någon drar upp att det faktiskt är väldigt stor och billig PR för Gävle för den ynka hundratusenlapp det kostar att bygga upp bocken så kastar nån ur sig att vi har minsann både Ahlgrens bilar och Läkerol som gör Gävle vida känt i världen.
Nej, inte ens majoriteten av svenskarna vet om att bilarna kommer från Gävle.

Oj, hur kunde det bli så här? Ett inlägg om julen som raskt gick över i ett bittert tal om bocken. Näe, god jul och gott nytt år på er!

Published in: on december 29, 2008 at 9:51 f m  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/12/29/doften-av-gammal-svettig-egyptier-ar-nu-borta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jag gav den boken till Börje i julklapp! Vilken rolig slump. Vi har smak vi.

  2. Jag fick också boken i julklapp! Fin bok. Jag tror dessutom att herr Nordqvist minsann bor i (eller nästan i) Tobo. Av alla ställen. Nästan-gävle. Eller snarare nästan-tierp. Anyhow. God jul!

  3. Jaaaa, tack för senast, det var roligt. Det kan mycket väl vara så att du har världens trevligaste band.
    Jag har kommit hem nu och börjat landa så jag skall alldeles strax sätta tänderna i era bilder. Kanske redan ikväll om jag har tur 🙂


Kommentera

