Nä, blev inte vuxen den här helgen heller.

Elin och jag spenderade stora delar av helgen med att bygga pärlplattsfigurer från Nintendo 8-bit. Det kändes bra, och vårt badrum kommer att kännas fantastiskt när vi monterat allt. Det ska kännas som att man ramlat in i Hyrule, Mushroom Kingdom eller Castlevania när man borstar tänderna.

parlplattir-7i12-08-001
(Den som kan ange samtliga vid namn vinner en uppäten lussebulle)

Konsert i lördagskväll. Jul i Folkton, hur bra som helst. Say no more.

Demon har fått respons. Tyskarna verkar gilla den… fast de köper ju vad som helst de tokiga kufarna.

Published in: on december 8, 2008 at 11:16 f m  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/12/08/na-blev-inte-vuxen-den-har-helgen-heller/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Åh, smart att göra pärlplattor av nintendofigurer! Jag vill se!

  2. Har just översatt ditt inlägg och mailat till Tyskland…

    :D:D:D

  3. X-tina: Det kommer så fort min lilla gris har vaknat där hemma och mailar över bilderna 🙂

    Johannes: Du skulle bara våga! Jag måste genast maila everyone@deutschland.de och dementera!

  4. Ha, ha, jag kan tyvärr inte namnge dina figurer, nja, inte så många i varje fall.
    Men jag kan berätta att jag ställde kameran på ett stativ, ställde in bildkvaliteten på tämligen låg och sen plåtade jag-ändrade lite-plåtade-ändrade… ja, si sådär 400 bilder fick jag ihop.
    Sen laddade jag hem gratisprogrammet MonkeyJam (http://www.giantscreamingrobotmonkeys.com/monkeyjam/) och satte ihop allt, sen putsade jag filmen med text o musik i windows egna moviemaker.

    Nu vill jag se Micke och Elin filmer…du måste ju ha hur många actionfigurer som helst som du kan animera och du kan tvinga Elin att göra röster. Jag försökte med Dennis men han var lite tvär :))

  5. Linda: Oh oh oh! Jag ska ladda ner det där programmet på stört, sen ska jag låna nån tving (har inget stativ till min kamera, så jag får bygga ett). Sen ska min star warssamling komma till nytta! 😀

  6. På tal om ingenting; Micke, bygg en sån här: 😀
    http://www.oddmusic.com/gallery/om33250.html


Kommentera

