Back on top.

Helgen har varit mysig och bra. Julfest med folkmusikföreningen på fredagskvällen. Vi tog bussen mot Hille (en liten anekdot så här i förbifarten. När jag och mina kumpaner i det gamla medeltidsbandet Norrsken (senare ”kända” som Gråsten) skulle välja namn till gruppen så knäckte trumslagare Skogge ”Hille-Barderna”. Det är ju fantastiskt roligt, tre skämt i ett liksom. Barder, från Hille, och ordet Hillebard. Tyvärr kom ingen av oss från Hille så vi fick motvilligt skrota det) och gick runt i en liten cirkel innan vi hittade festlokalen. Den var fylld av gamla människor, mat och instrument. Hittade en illuminatisymbol målad i taket (bildbevis bergatroll.bilddagboken.se) och drog sedan på mig vevliran för att försöka hänga med gubbarnas ibland förvirrade, men ack så levande låtspel. Ungefär när de spelat färdigt sin låt hade jag klurat ut hur den lät.
Det åts, dansades och spelades för att slutligen åkas hem.

Lördagen spenderades mestadels med att läsa, spela och lira rockband tills klockan blev sent.

Söndag innebar improvlir med nya spännande projektet. Vi spelade in galenskaperna (där det bl.a ingick en saga om ett troll som fick kvarsittning p.g.a övertramp). Nästa Söndag ska det spelas in ännu mer. Det var väldigt roligt och tungt, var tvungen att bära med mig en vevlira, en moraharpa, ett mickstativ och en väska med preamp, sladdar och whatnot. Ja just ja, Elin och jag firade 6-månadersdag också. Go us!
Vi gick ner på julskyltningen lagom till att de just hade stängt. Köpte lite choklad, tittade på bocken och gick hem. Fick ett utbrott på datorn då den inte fungerade som den skulle (ni vet, man ska göra nåt man gjort massor med gånger tidigare men just den här gången fungerar det inte. En dator är bara ettor och nollor och borde således alltid bete sig likadant. Note to self: Välj alltid billiga saker att ta ut din ilska på. Note to self 2: Köp nytt tangentbord).

Rekommendation: World of Goo. Pusselspel som man inte kan sluta spela, t.o.m Elin fastnade i det. Finns i piratviken och är bara 62Mb stort. Kitte, jag tror att du gillar det! (Och ge fan i saxen säger jag! Ta bort saxen!).

I långt och mycket.

Published in: on december 1, 2008 at 9:04 f m  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/12/01/back-on-top/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. ”Klipp klipp säger saxen…” !!! Mohiii!!

    Jag ska definitivt kolla in spelet. Fast jag borde inte göra det nu. För jag måste skriva. Snart… typ om tio minuter… eller en halvtimme…. eller ikväll….


Kommentera

