Doktorn ordinerar

Igår när jag kom hem från American Takeaway (det var Elin som tjatade!) och skulle skriva på min datormaskin, började vänster lill och ringfinger att darra okontrollerat. Först var det lite roligt, vänsterhanden försöker kommunicera med mig genom morsesignaler. Det var hi hi hi i nån minut, sen fortsatte det. Då dök Dr Lindström upp. MS löd diagnosen. Patient Lindström googlade MS och insåg att ca 90% av tecknen av tidig MS infunnit sig (det första som brukar hända är synstörningar, och visst fasiken har jag gått och kisat extra mycket på sistone?). Ja ja, Dr Lindström ordinerade ett avsnitt av True Blood för att se om det gått över sen. Det hade det inte. Mitt ringfinger hängde nu slappt när jag spände de andra fingrarna, det gick liksom inte att använda. Ringde Mamma, som tvärtemot doktorns diagnos hävdade att det var överansträngning. Ringde sjukvårdsrådgivningen som gick på mammas linje.

Idag är det bättre, ringfingret fungerar igen. Den där Dr Lindström är försvunnen och går inte att nå. Det är samma visa som för några år sedan då han hittade en hjärntumör på mig, när den egentliga orsaken till yrseln och huvudvärken var att jag inte ätit nåt annat än kladdkaka dagen innan.

Published in: on november 11, 2008 at 8:50 f m  Comments (3)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/11/11/doktorn-ordinerar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. 1) Vad är det för fel med american takeaway nu då?
    2) Har Dr Lindström meddelat livsmedelsverket om att kladdkaka är cancerframkallande?

  2. 1. Det är inget fel med det alls, det är snarare min viljestyrka att hålla mig från skräpmat jag svagt försöker försvara.

    2. Dr Lindström är svartlistad hos livsmedelsverket. Dock är detta inte något som hindrat honom i hans praktiserande.

  3. Hahahaha! Jag känner igen mig lite för mycket. För tillfället har jag KOL. Skitjobbigt.


Kommentera

