Inte K2, men ändå…

Igår besteg vi Kungsberget, det var mest uppför, sen nedför. Vidunderlig utsikt i vilket fall, väl uppe på toppen klättrade jag upp för en ställning och blev påmind om min höjdskräck, på vägen ned såg jag en snok och blev påmind om min ormskräck. Elin sa nåt om att jag var jätteduktig, men jag vet inte…

Sen en snabbvisit hos far, hämtade upp en låda gamla DMz (Datormagazin för den oinvigde) som jag ska läsa under stort behag. Annonser för 20mb stora hårddiskar för 2000 spänn är stor nördhumor.
-93 såg datorvärlden annorlunda ut.

Lämnade av en Berglinbok hos farbror Jan för signering och fick en guidad tur av det nya godset. Väldigt vackert med en fantastisk trädgård, ett sånt där hus som jag aldrig någonsin kommer att ha råd med.

På kvällen såg vi Arn 2, den var halvt ok. Ofta kändes det som att var framhastat och att Nätterkvist eller vad han heter i huvudrollen mest levererade replik på replik, samt att han och Sofia Helin är på tok för unga för sina roller. Ja ja, det var ju riddare iallafall.

Idag skulle xboxen ha kommit, men det gjorde den inte. Antagligen för att posten är dum i huvudet.

Published in: on augusti 25, 2008 at 12:39 e m  Comments (2)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/08/25/inte-k2-men-anda/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Men fan karl, är Jan Berglin farbror åt dig????
    Du fattar väl att du nu nått stjärnstatus???

    Han var min lärare i svenska B på komvux och förutom hans oslagbara seriestrippar så vårdar jag fortfarande ömt hans ord om att jag borde satsa på något annat i livet än tågbranschen eftersom han tyckte jag var begåvad och borde skriva mer istället…
    Ibland tar jag fram det minnet och känner på det ömt när jag hamnat i kylan nere i min dåliga själkänslas mörka källare.

    Hälsa honom det 😉

  2. …fast du behöver ju inte berätta att jag stavade fel på självkänsla :))


Kommentera

