Another weekend, another sockerkaka.

I fredags drog jag mot Torsång igen. Väl avkliven på stationen i Borlänge möts jag av God save the queen med Sex Pistols, live. Det var lite roligt, ännu roligare blev det när jag stolt sms:ade två musikpolare och skröt med att jag just hörde Sid Vicious. Det gjorde jag ju inte, han har varit död i över 200 år, Jonny Rotten skulle det ju vara.

Helgen var lugn, Elin jobbade på caféet och jag låg och läste mest hela tiden, läste klart A predator´s gold från Hungry Cities-serien, så för tillfället är jag boklös. Hann med ett försök till mete också, men det fanns ingen fisk i hela Dalälven, så jag bakade en paj istället.

På söndagen jobbade inte Elin lika sent så vi tittade på Lars and the Real girl, en rätt så rolig feel-good film med något annorlunda tema och åt sockerkaka (jag är en fena på att baka när jag har tråkigt). Extrapoäng för att huvudkaraktären heter Lars Lindstrom (namne med min farbror Eskilstuna-lektorn) och att Ryan Gosling tagit ett steg upp i karriären från Young Hercules till bra film.

Imorse klev vi upp 04:45 och stackars Elin skjutsade mig till tåget.

 

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/06/30/another-weekend-another-sockerkaka/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. ojdå. jag som också var på peace & love. tänka sig!

  2. Mjaha, the Bitch is Back 😀 Som du har längtat va???

    Ja säger så här ja:

    1, Jag är mycket besviken på att ni inte ställde upp som fotoobjekt. Jag skulle nämligen behöva lite hångelbilder. Sliskiga såna dessutom. Förmodligen kommer jag att behöva hälla barnolja i era munnar och fotografera riktigt, riktigt nära så att man ser slisket ordentligt….typiskt!

    2, Det kommer att finnas mer blogginlägg om bländare och scenljus från och med nu, för nu är jag hemma igen. och dessutom har jag plåtat band på Wasteland och då blir det ju roligare för dig eftersom du kan gå dit och reflektera över mina åsikter om O’learys som konsertplejs!

    3, Signalfel betyder i princip att fjärren (Tågklareraren) inte kan se/styra signalerna på sin stora digitala ”war games” skärm av någon anledning. Annars blir de ju gröna av sig själva när tåget närmar sig. (om allt är klart framför o man inte skall stanna, ha möte etc) Och vid signalfel måste allting göras manuellt. Dvs man kan få lov att köra tåget fast det är rött i signalen… men vara beredd på att det ev kan komma andra tåg osv. Då är det ju så klart begränsad hastighet, det är därför det tar en sån himla tid. Säkerhetstänket är ENORMT viktigt och säkerheten kommer före allt annat inom järnvägen…tack och lov!!!

  3. Då kan man säga att ni har lovat att ställa upp nu då???

    Och den där tuta och kör-mentaliteten brukar man bara få utöva en gång innan man står med mössan i hand framför chefen med märket av hans högersula i baken :))
    Lite synd faktiskt men nu när jag är hemmansägare så är jag ju tvungen att jobba rätt så regelbundet för att kunna betala av själen jag sålde till Swedbank för att huset skulle kunna kallas vårat 😛

  4. När jag var liten så skröt jag för mina kompisar att vår äldsta farbror var kantor i fysik. Så det så.


Kommentera

