Dagar utan…

Jag har som bekant slutat ätat godis, läsk och snacks. Det går rätt bra, men idag var det nära. På mitt jobb, så fort det vankas gratisfika av nåt slag så beställs det från mässen intill. I alla beställningar så ingår fikabröd/mackor/smörgåstårtor för 12 personer och en läsk. Läsken är till mig, då jag nån gång för tre år sen sa att jag inte drack kaffe.

Idag var det som sagt smörgåstårta på schemat, och således även den där läsken. Vid första anblicken kunde jag motstå den, men blev olidligt törstig för kanske en timme sen och gick in i fikarummet. Och där stod den, Coca Colan, kall, glaset igenimmat, oemotståndlig. Jag hällde snabbt i mig två stora muggar vatten. Jag skvalpar.

Dagar utan godis, chips och läsk: 26

Published in: on maj 30, 2008 at 1:13 e m  Kommentera  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/05/30/dagar-utan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

