There and back again…

Hej folket!

Åter tillbaka i vardagen efter en lång sejour ner till snapphanarna.
Åkte 06:20 från järbo, sen tuffade det på. Var framme i Osby (15 mil norr om Malmö) nånstans klockan 17. Osby är något av en spökstad, de enda som var ute och rörde på sig var ägarna till Darke Disc. Darke Disc är nån slags skräckfilmsaffär, och vad de gjorde förstod vi inte riktigt. De gick omkring i kostymer och en av dem hade ett basebollträ med sig.

Iallafall, vi packade iordning det mesta och lade oss och sov. Jag låg på en bäddmadrass på golvet och hade ont i höften hela natten. Halv åtta dagen därpå åkte vi igen. I Älmhult hittade vi världens största insexnyckel som vi pose:ade med (bilder finnes: http://bergatroll.bilddagboken.se ). Stannade på några mackar på vägen för att sträcka på oss och försöka hitta kassetter med musik då allt som fanns i pappas bil var en ensam kassett med Lisa Nilsson på ena sidan och… TOMAS LEDIN på andra.

Jag är inte riktigt säker vart mina musikaliska gener kommer ifrån…

Sen vidare mot Traryd, Markaryd, Årarp, Barnarp och Gnubbarp. Det blev mest E4:an hela vägen, fort men tråkigt. Framåt tretiden var vi framme hos Storasyster Terése med familj. Hälsade på nyaste knodden Mayday (hon var misstänkt lik Kuato från Total Recall), brottades med Basset och åt lite grillat. Lastade ur allt (nästan, du glömde nån liten hink, en tesil och lite hårspray lillasyster) och körde de sista 12 milen hem.

Vi hade inga som helst problem att hitta från Gävle till Osby, men när vi kom fram till Gävle och skulle till Andersberg (stadsdel i Gävle) så blev vi helt ställda. Efter några svängar hit och dit hittade vi, det måste varit värmen.

Den kommande veckan blir mestadels musik, ska in i studion på måndag nästa vecka och spela in demon.

Och lite övrigt. Kristina, din blogg har blivit blockad av mitt jobb. Det är alltså inte WordPress som de blockat, utan endast http://thisisversailles.wordpress.com 
Har du något otalt med det stora stålverket? Jag är ledsen iallafall, vart ska jag nu få tag i mina smashing popprinsess-outfit-of-the-day?

Published in: on maj 26, 2008 at 7:32 f m  Comments (3)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/05/26/there-and-back-again-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Men, hejochhå! Det är ju helt galet att den har blivit blockad! Du kanske läser den för ofta så att de därför har spärrat den. Eller är det så att jag skriver för obscent? Sjukt skumt.

  2. oh, basset! mitt ljus i mörkret, min lycka bland jordarter!

  3. Jag ska få en tröja ifrån Darke Disc av bror i föllsedagspresent! Vad får jag av dig i föllsedagspresent? ^^


Kommentera

