Duckulalainen mitää paskaa

Mötte upp med D och S igår, då RPG:et inte blivit av. Vi åt godis och diskuterade tv från barndomen. Eller, först började vi med att försöka se ett avsnitt av Count Duckula på finska. Det var lite obehagligt och de som dubbat hade erbarmerligt illaljudande röster.

Iallafall, vi gick från Vägen till Gyllenblå, till Bröderna Dal, tog en vänstersväng vid Joelbitar och stannade vid Ika i rutan. Vi tittade på lite Ika på youtube, en gnagande känsla dök upp och vi frågade oss själva:
Var Ika i rutan gotare?
Hon är blek, smal, svartklädd och allmänt postpunkig. Sen att hon är med i filmatiseringen av Låt den rätte komma in gör ju inte saken sämre. Sitter så här på morgonen och letar efter kontaktinfo till Ika, men kammar noll. Hittar dock en intervju där hon nämner just postpunken. I´m on to something here…


(Egentligen är spöken som skalbaggar ungefär kan man säga)

Detta får mig att tänka på en tråd jag läste en gång på flashbacks forum. Den handlade om ett gäng människor som gett sig fan på att hitta de två konstiga killar (invandrarkillen och gubbkepskillen) som ses dansa i bakgrunden till Sven-Invars i avslutningen på Hajk.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=386533
Tråden skapades i Mars 2005 och fortsatte ända till April 2007.

 

Published in: on april 23, 2008 at 8:19 f m  Comments (5)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/04/23/duckulalainen-mitaa-paskaa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLämna en kommentar

  1. nixon borde veta allt om hur man kontaktar henne för han råkar ha varit ett stort fän av henne i sinna unga år. faktiskt har han såvitt jag vet fram till denna dag sparat ett brev han fick av henne en gång i tiden. jag vet dock inte om hon nämnde något om postpunk i brevet.

  2. Jag är livrädd för Ika i rutan!

  3. http://emmabrunnfors.se

  4. Faaan, ni har för mycket fritid era jävlar…det ser man ju :)))

  5. Nu har jag så mycket att säga att jag inte riktigt vet var jag ska börja.

    1. Är inte en mekanolåda att föredra framför en cykel?

    2. Jag var besatt av Ika i min ungdom. Inte på ett normalt sätt, utan mer som i Exorcisten.

    3. När jag var liten funderade jag alltid på dem som står och bollar med bollen. Kan man bolla mer oavslappnat än så? Det störde mig från 0,5-års-åldern och frammåt. Sen glömde jag det. Nu stör det mig igen. Åh!

    4. Nedrans. Jag glömde vad jag tänkte mer. Nåt om Ika var det. Denna störda kvinna.


Kommentera

