En samling människor och lite musik

Hoppade på en nybörjargrupp i folkmusik igår. Det var kul, även om de var aningen bittra verkade det som. Total avsaknad av organisation var tydligen felet. De hade hållt på riktigt länge och plockat in 2-3 nya låtar varje vecka vilket är en omöjlighet om man verkligen vill lära sig låtar ordentligt. Jag sa vad jag tyckte och drog lite paralleller till de band jag spelat i. Ska bli kul att se vart det här barkar hän, antar att jag inte hinner vara med så många gånger innan jag börjar i Tobo, men det känns bra att få lite nya låtar tills dess.

Utöver det har jag inte hunnit med så mycket. Försöker få till reptillfälle med hela bandet men det är klurigt. Mycket logistik.
Lagade till en rätt sorglig matlåda beståendes av stekt lax, gammal hummus, lite keso, en tomat och en bit gurka. Nyttigt om inte annat.

Näe, det här inlägget blev trist och tråkigt. Fikadags hos gubbarna nu. Ha en fantastisk dag och skriv nåt ni istället så jag får nåt roligt att läsa.

Published in: on april 22, 2008 at 8:43 f m  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/04/22/en-samling-manniskor-och-lite-musik/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Ha, ha, ALLA RÄTT!!!
    http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/quiz.asp?ProgramID=2399&quiz=558
    Jag blir besviken om du får något annat /;(


Kommentera

