Tales of a weekend

Helg över. Av det jag planerat att göra blev inget av. Tänkte spela in mitt antagningsprov till musikskolan, men jag kunde helt enkelt inte.

Lördagen gjorde jag inget av vikt, förutom att öka på min egen. Iofs trippade jag ned till biblioteket och lämnade tillbaks Watchmen (läs den, fram till slutet är den otroligt bra, efter det ännu bättre) och lånade album nummer 3 av Preacher. Läste ut det på eftermiddagen och tittade sedan på Astropia, en isländsk komedi behandlande ämnet rollspelsnördar. Right up my alley alltså, igenkänningshumor på låg nivå. Rekommenderas å  det grövsta till alla nördvänner. Ni andra kan också se den, det är lite romantik också.

Idag söndag började jag med en promenad genom Boulognerskogen lyssnandes på Väsen. En grupp som tidigare gått mig förbi men nu är jag fast.
Grovstädade köket, tömde skafferiet på pant (det blev 7 kassar, sen tog kassarna slut) så nu är det ett walk-inskafferi igen.
Yogan var schyst igen, sista gången idag. Men nästa kurs börjar redan på torsdag så jag klarar mig.
En falafel senare tittade jag, K och S på Southland Tales, en film som behandlar tidsresor, paradoxer, världens undergång samt en och annan intellektuell porrstjärna. Gjord av samma kille som gjorde Donnie Darko och det märks. Jag gillade den mycket, Mobys soundtrack var fantastiskt.

Nu puttrar pastan till morgondagens matlåda. Borde vara färdig ungefär nu.

God natt

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/04/20/tales-of-a-weekend/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. 5/5 spelar Väsen på Norrlandsoperan.
    10/5 spelar Woven hand på samma adress.
    Läge för minisemester i Västerbotten?


Kommentera

