Nytändning

Rep med bandet igår, E var tillbaks efter längre session som chef för leksaksavdelningen på ett stort företag. Det lät bra, riktigt jävla bra, dubbla gitarrer har sin charm måste jag säga. Vi körde igenom nästan alla låtar och det kommer bli nåt i hästväg när det är färdigt.

 Lite sammanfattning av veckan som gått. Jag har känt mig så där ful som man gör ibland, håret stripigt, hållning som en halvfull medicinboll och vattnig blick. Kanske är det vädret?

Läser fortfarande Gösta Berlings Saga och gillar den. Lite högtravande språk ibland (”Så gingo Gösta i kavaljersflygeln in och utbrasto ´Tvspel? Mitt på ljusan dag? Skämmes Marianne, skam för släkten Sinclaire voro du, sköka och fähund!´. Marianne fingo ingen annan lösning än att sitt långfinger mot Gösta i luften sträcka”), men jag gillar´t.
Lyssnar in mig på alla nyckelharpsskivor jag lånat. Tyvärr är det lite väl mycket ”Hej-jag-stoppar-in-skjortan-i-finbyxorna-och-har-skinnväst-ovanpå-raddirajraj-gubbschottis-i-durmusik” för min smak, men det finns en del guldkorn.

Imorgon är det konsert, Ranarim i Bollnäs. Det är i Bollnäs det händer. Eller på Gotland.

Published in: on april 4, 2008 at 8:22 f m  Kommentera  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/04/04/nytandning/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

