13 skivor senare

Klev upp vid halv nio och vaknade nån gång vid nio. Tittade på ett avsnitt av Klass 9A, drog sedan på mig paltorna och gick ner på biblioteket. Irrade runt och letade efter lite böcklingar, men de stod inte att finna. Ville ha Tintin i Tibet på franska (nej, inte för att jag är pretto, mer för att inte glömma bort all franska jag lärt mig senaste halvåret), en träningsbok och lite allmänt nyckelharpsmaterial. Tintin skulle finnas inne men inte ens personalen kunde hitta den, träningsboken var också borta trots att datorn sa att den var inne, och allt musikrelaterat fanns på (hör och häpna) musikbiblioteket i konserthuset. Traskade över dit och började bläddra lite lätt bland skivorna, 13 nyckelharps/folkmusikskivor och tre nyckelharpsböcker senare lämnade jag lokalen med tunga steg (ja, böckerna vägde en del). Avslutade min lilla exkursion med att vika in på naturkompaniet och prova en fjällrävenjacka. Den var snygg, skön och dyr. It will be mine, oh yes, it will be mine.

Nu kokar spagettin, Väsen spelar i stereon och om ca fem och en halv timme står jag på scen i ovan nämnda konserthus.

Happiness!

Published in: on mars 29, 2008 at 2:57 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://bergatroll.wordpress.com/2008/03/29/13-skivor-senare/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

